Vyhledej
Jaroměřsko > Doprava

Oprava mostu Jana Palacha - nešlo se lépe přizpůsobit chodcům? Velká fotogalerie.

Redakce / 30.05.2017, Dvůr Králové nad Labem
Opravují nám konečně most. I když víme, že by to jistě šlo i rychleji, tak to 5 měsíců rádi vydržíme a budeme chodit pěšky, nebo jezdit na kole. Vědělo se, že hned vedle bude dočasná lávka, tak se vlastně nic moc neděje. Jenže - Ohradila se stavba a přišlo zklamání. Stavbaři pro sebe na celých 5 měsíců obsadili doslova vše co mohli. Nedalo mi to a zeptal jsem se přímo u zhotovitele, zda nebylo možné být chodcům trochu ohleduplnější.

FOTOGALERIE - Oprava mostu Jana Palacha - nešlo se lépe přizpůsobit chodcům? Velká fotogalerie.

hezký den,
ve Dvoře Králové je veřejnost zklamána z ohrazení stavby opravy mostu Jana Palacha. Na náš portál chystáme článek a rád bych se vás zeptal na tyto 2 otázky:

1. Na straně k centru města
Šlo by zmenšit zábor chodníku v předpolí mostu tak, aby byl umožněn normální průchod po chodníku až co možná nejblíže k lávce? A pokud by to nešlo až těsně k mostu, což je jistě pochopitelné, tak vytvořit dočasný zpevněný přechod z chodníku k lávce přes trávník? Tak aby lidé nebyli nuceni obcházet půlku parku?

2. Na straně Benešova nábřeží

Šlo by plot vymezení stavby posunout o 1 až 1,5 m blíže k mostu a vedle plotu vytvořit chodník k lávce? Opravdu je i těchto 1,5 m potřeba pro stavbu po celých 5 měsíců stavby? Dle našeho názoru rozhodně není bezpečné nutit chodce a zejména študáky procházející mezi budovami SŠIS a školní jídelnou 2x přecházet hlavní silnici po celou dobu rekonstrukce mostu. Výjezdy ze stavby jdou jistě řešit opatřením dočasným. 

Nemluvě o tom, že zejména zmínění študáci nyní nastavenou trasu stejně nedodržují a bohužel vznikají značně nebezpečné situace, kdy se potkávají skupinky lidí s auty v protisměru. Čímž jejich jednání rozhodně neomlouváme. 

Do galerie přidávám zákresy, jak jsou nyní nuceni se pohybovat chodci a jak by se mohli pohybovat bezpečněji a rychleji, pokud by se stavba lehce uskromnila. A přidávám i z internetu stažené fotografie, jak může vypadat vytyčený bezpečný koridor pro chodce, či dočasný chodník na trávníku. To vše v několika variantách. 

Odpověď od firmy EUROVIA

1. Obecně lze říci, že oplocení staveniště bylo provedeno s ohledem na rozsah stavby a  BOZP (Bezpečnost a ochrana zdraví při práci) občanů města, ale i pracovníků zhotovitele. Posun oplocení staveniště v prostoru parku těsně k mostu není z našeho pohledu možný z několika důvodů. Součástí stavby není jen oprava mostu J. Palacha, ale i provedení přechodových oblastí mostu. Pro tyto práce je nutné zajistit dostatečný prostor pro jejich provedení s přihlédnutím k manipulačnímu prostoru stavebních strojů. V těsné blízkosti stavby, v zelené ploše parku, budou dále v brzké době zahájeny práce na provizorních přeložkách sdělovacích kabelů, které budou po dobu stavby volně uloženy a je tedy nezbytně nutné zajistit jejich ochránění proti případnému poškození a odcizení. Současný stav oplocení v tomto místě tedy respektuje i tyto skutečnosti. Pěší provoz byl tedy logicky vymezen na stávající, zpevněné asfaltobetonové plochy parku. Na Vaši otázku, zda je možné zrealizovat další chodníkové plochy přes park musíme bohužel odpovědět, že se jedná o práce, které nejsou součástí námi realizované stavby a vyžadují finanční prostředky města, o kterých jako zhotovitel nemůžeme rozhodovat.

2. Požadavek na posun oplocení v prostoru křižovatky nábřeží E. Beneše rovněž není možný. Jako v předchozím případě se i v tomto místě bude jednat o provedení nové přechodové oblasti mostu. Ve stávajících chodníkových plochách, v místech směrových oblouků, bude prováděno provizorní přepojování sdělovacích kabelů. Tento prostor bude dále po provedení zemních prací sloužit jako vjezd a výjezd na staveniště. S ohledem na tyto popsané skutečnosti, za účelem snahy o zajištění bezpečnosti pracovníků stavby a občanů města, je pěší provoz vymezen na stávající, označené přechody pro chodce. Rozsah a vedení oplocení celé stavby bylo projednáno i s koordinátorem BOZP stavby a toto řešení bylo vyhodnoceno jako optimální, s přihlédnutím k jednotlivým omezením a rozsahu stavby.

Bohužel v současné době řešíme naopak neukázněnost občanů a nedodržování výstrah a dopravního značení v prostoru stavby a její těsné blízkosti. Na tuto skutečnost jsme byli nuceni reagovat a požádali jsme o pomoc vedení města Dvůr Králové nad Labem, které na stránkách města požádalo občany města o respektování základních předpisů a dopravních značení 

Toto prohlášení jsme na www.Kralovedvorsko.cz zveřejnili již v pátek.


Související články
Město získalo pětimilionovou dotaci na opravu mostu Jana Palacha
Rekonstrukce mostu Jana Palacha začne v květnu a omezí dopravu přes Labe na více než 5 měsíců
Vedení města vyhrožuje zavřením dočasné lávky pro pěší. Lidé prý nedodržují pravidla
Ve Dvoře Králové je zavřen již druhý most - v Žirči
Proč jsou na novém mostě 2 přechody pro chodce a pro cyklisty?
Most Jana Palacha zdobí nově plakety se znakem města
Vaše komentáře
2 roky omezeníNaštvaný občan, 11.12.2017 21:47, Reagovat
Reakce na diskuzi na FB, registraci tam nemám a rozhodně si ji dělat nebude....

Já bych se teda touto stavbou či opravou mostu vůbec nechlubil. Tato oprava se měla dělat loni současně při opravě nábřeží. A ani letos se to nestihlo v původním termínu. Kdo za to může, že se tak nestalo? Kdo nám, občanům, jakkoliv vynahradí 2 roky omezení?? A bohužel to není jenom v tomto případě. Dle mě to na úřadě při plánování někdo po..kazil a měl by za to nést odpovědnost!
když není vůle, tak s úředníkem nehneš!le, 30.05.2017 12:07, Reagovat
Je to v podstatě o tom prvotním vyjednávání při zadání. Jak je vidět na fotkach, asi to jinde jde. Ale jsme ve Dvoře, tak si zvykněme. Stačí jit na zastupitelstvo a poslouchat mnohdy fundované vystoupeni a odpovědi úředníků. Klîdek, ono to nejak dopadne...
když není vůle, tak s úředníkem nehneš!le, 30.05.2017 12:05, Reagovat
Je to v podstatě o tom prvotním vyjednávání při zadání. Jak je vidět na fotkach, asi to jinde jde. Ale jsme ve Dvoře, tak si zvykněme. Stačí jit na zastupitelstvo a poslouchat mnohdy fundované vystpupeni a odpovědi úředníků. Kludek, ono to nejak dopadne...

Přečteno 3215x
 
19.11.2024 - Do 22. listopadu 2024 je hlášena výluka na trati v úseku Hradec Králové hl. n. - Jaroměř, kde je zavedena náhradní autobusová doprava. Autobus nahrazující rychlík směr Hradec Králové vyjíždí již ze Dvora Králové.
25.10.2024 - V pondělí 28. října je zákaz prodeje v provozovnách nad 200 metrů čtverečních prodejní plochy a v některých dalších provozovnách.
21.10.2024 - V železničním úseku Teplice nad Metují - Broumov dojde k prodloužení výluky traťové koleje ve dnech 25.10. - 1.11.2024.
07.10.2024 - V našem kraji už máme pár kilometrů dálnice, takže informujeme o ceně dálniční známky na příští rok: výše ročního poplatku bude 2 440 Kč, měsíční známka za 460 Kč, desetidenní za 290 Kč a jednodenní za 210 Kč.

Kalendář akcí
21.11.2024 - 24.11.2024
Beaujolais Nouveau v Pasáži
21.11.2024 13:00 - 21.11.2024 15:00
Workshop - praktická ukázka malování na sklo
21.11.2024 18:00 - 21.11.2024 22:00
NáChodka turnaj v šipkách
21.11.2024 15:45 - 21.11.2024 16:45
Chůze s trekovými holemi
22.11.2024 19:00 - 22.11.2024 21:30
Taneční večer s živou hudbou - Pohoda