Vyhledej
Jaroměřsko > Názory/fotky/videa > Jan Holan

Královédvorské koupaliště bude přihříváno teplem z teplárny

Redakce, redakce / 2.07.2010
Dvorští občané se mohou těšit na výrazné prodloužení koupací sezóny. Firma ČEZ, provozovatel dlouhodobě neefektivní teplárny ve Dvoře Králové nad Labem, se rozhodla dodávat svoje teplo v nákladových cenách občanům Dvora Králové ve formě vyhřívání královédvorského koupaliště.

"Jsme si vědomi velmi nepříjemné situace, kterou způsobujeme občanům Dvora Králové nynější přestavbou parovodního řadu. Chceme se Vám občanům tohoto krásného města omluvit a jako satisfakci prosím od nás přijměte tento dar" řekl před přítomnými novináři na schůzce se starostkou města Editou Vaňkovou generální ředitel firmy ČEZ Martin Roman a dodává "V jarních měsících příštího roku se bude opravovat právě větev parovodu vedoucí cca 300 mentrů od koupaliště, takže malá odbočka nebude příliš náročná. Samozřejmě se postaráme i o technologii přihřívání vody a již nyní víme, že zbudou i finance na 200 metrů dlouhý tobogán, který se tak bude nejdelším v České republice"

Starostka města Edita Vaňková panu Martinu Romanovi poděkovala a prohlásila "Město je připraveno využít nabízený dar a v nejbližší době vyhlásí architektonickou soutěž na citlivé začlenění nejen nového tobogánu, ale i dalších atrakcí do našeho nádherného koupaliště. Vyhřívání a nové atrakce přitáhnou na koupaliště nové návštěvníky ze širokého okolí a jistě podpoří i skomírající cestovní ruch v našem městě".

Věříme, že město se příležitosti chopí a ČEZ dostojí slibům. Těšíme se, že příští rok se brány koupaliště otevřou již 1. května a přivítá nás nádherná 23 stupňů teplá voda.

L. Vokurka

Související články
Počuraný prkýnko, kouřící plavčík a společenská konverzace v dráze - to je také Tyršovo koupaliště ve Dvoře Králové nad Labem
Kuks bude od května lépe přístupný hendikepovaným a cyklistům. Slavnostního otevření nového mostu se zúčastní i prezident Miloš Zeman
Travnatá stráň nad atletickým stadionem se konečně naplno otevírá veřejnosti!
Populární surikaty ve Dvoře Králové zmizely! Našly se u lva
Výzva Tyršova plaveckého klubu k řešení koupaliště ve spolupráci s architekty
Tyršovo koupaliště ve Dvoře Králové z dronu Petra Kallena
Neoficiální setkání u Tyršova koupaliště - nad mapou koupaliště
Na náměstí TGM ve Dvoře Králové vzniknou hned 2 veřejná griloviště pro občany i návštěvníky města
Vaše komentáře
Děkuji za vysvětlení, aleVisitor, 5.08.2010 00:04, Reagovat
Děkuji za vysvětlení, ale vycházel jsem z vaší citace "Je to skoda, ale bohuzel kralovedvorsko je jiz smetiste blbosti a bulvaru. " Tím jste tedy hodil, nezlobte se, všechny do jednoho pytle. Tak jsem zas takovou hloupost snad neřekl, je to jen otázka výkladu. A polopravda to je taky takové divné slovo s mnoha výklady :-). Tady vidíte, že zneužít se dá cokoliv. Smutné je, že už si tady nikdo až na vyjímky, netroufne psát pod vlastním jménem a nemyslím si, že by tu bylo vše až tak špatné, rozhodně si myslím, že myšlenka portálu nevznikla určitě se špatným úmyslem. Můžete tady najít i dobré nebo alespoň v dobrém úmyslu psané, ale názorová rozdílnost bude asi existovat stále. To je, ale věc každé diskuze a je to tak správně. Z té alespoň může /taky nemusí/ dobré postupně vykristalizovat. Horší je monolog:-)
Litovat pani starostkuVisitor, 4.08.2010 00:03, Reagovat
Litovat pani starostku nemusite. Nejsem jeji mluvci a nikdy nebudu. Mluvim zde za sebe samotneho ne za nekoho jineho.

Jinak nesirte tu polopravdyy a hlouposti. Nikdy jsem nerekl, ze clanky TJ Sokol jsou bulvarni. pouze clanky vydane zdejsi redakci. Nevadila by mi kachna, kdyby byla psana pod uzivatelem Jan Holan, ale clanek byl zverejnen jako psan redakci tohoto portalu. Vsak se podivejte nahore na autora clanku. I kdyz to jakoby psal nejaky obcan, tak redakce nemuze zverejnit nic, co neni podlozene, alespon na solidnim portalu se to tak nedela. A to je vec co mi vadi. Ze dany clanek byl posvecen napisem redakce. Cili clanky od pana sefredaktora a redakce se timto stavaji bulvarnimi, jelikoz s ejim neda verit, stejne jako se neda verit bulvaru. Ostatni clanky od Zoo, pani Cermakove, TJ Sokol atd. beru jako solidni a informativni. Ovsem clanky psane redakci jiz nikdy nebud brat jako solidni. Jinak pro vasi informaci mam sokol rad a mam tam mnoho pratel a pribuznych. A nicim se zadouset nebudu, to se nebojte.

Ano to se neda rozebirat na tomto portalu. Tema medii je daleko obsahlejsi a abych se priznal, tak ja nejsem typ, ktery by chtel u piva resit tato temata. U piva ma clovek pokecat o vecech, ktere jsou prijemne, aby mu to pivo nezhorklo :-) Ale pokud chcete, tak me urcite u piva nekde uvidite. Rad si jdu obas sednout do hospudky popovidat a posedet s prateli.
Vážený, také jsem toVisitor, 4.08.2010 00:02, Reagovat
Vážený, také jsem to sežral i s navijákem, jak se říká. Pobavil se, možná mě to taky trochu naštvalo a zklamalo, ale, že by mě to naštvalo až tak? I když paní starostce osobně nepřeji nic špatného, je to přeci jen veřejný činitel, který musí s kladnou i zápornou pozorností počítat., bohužel i to je daň službě veřejnosti. Jen ji lituji za podobného mluvčího jako jste vy.

Je to naprosto volný a svobodný portál pro všechny, může sem psát opravdu kdo chce. Takže se tu najde opravdu leccos. A každý si to také může přebrat po svém. A taky to každý může a nemusí číst, může a nemusí s tím souhlasit nebo může napsat svůj názor, tak jako jste ho mohl svobodně napsat vy. Ale označit za bulvár třeba články sokolů, kteří se nezištně starají o naše děti, které pak třeba nefetují, nesedí jen u počítače nebo neničí lampy v parku a řadu dalších slušných, to chce také dobrý žaludek, který vy zřejmě máte. Tak vám přeji, aby jste se jednou tou svojí záští nezadusil, až vás opět někdo vypění.

Za okolností, které jste naznačil, bychom pak mohli bulvárem nazvat jakékoliv médium, někde jsou jenom "...kachny, kachny, kachny".....:-), někde je i něco jiného, ale často to nepoznáte a někde je cenzura, takže důvěryhodnost a objektivita je také silně na štíru. No nebudem to rozebírat, je to spíš debata k pivu, na které bychom asi spolu nezašli? :-)
Pane Holan vase kachna bylVisitor, 2.08.2010 00:01, Reagovat
Pane Holan vase kachna byl velmi nejapny vtip. Ovsem jako kachna by se to dalo chapat, kdybyste nevystupoval ve svem prispevku jako redakce, ale jako Jan Holan. To by pravdepodobne lide pochybovali vice. Je mi jasne, ze jste jedna ruka s panem Kubicou. A proto vam zapujcil moznost prispevku pres redakci. Ovsem tim snizil duveryhodnost tohoto portalu do jakehosi bulvarne hliupeho portalu, nikoliv vsak informacniho portalu, jak bylo asi puvodne zamysleno. Je to skoda, ale bohuzel kralovedvorsko je jiz smetiste blbosti a bulvaru. Co ovsem cekat od lidi jako je pan "vim vse nejlepe" Holan a pan "velky sefredaktor" Kubica. Tato sranda se z lidi nedela na serioznich serverech, a kdyz, tak minimalne do druheho dne se to dementuje a nenecha se to sirit po meste a davat nadeji obcanum, a plan priznat to az nekdy na podzim.

Mistrovstvi psat kachny je skvele, ale ma sve hranice. A dobry autor vi, ze se nema kachna nechat zajit daleko. Akorat jste tim nastval dalsi lidi. Ovsem co cekat od cloveka s takovouto profilovou fotografii http://cs-cz.facebook.com/people/Jan-Holan/1659211457 . Radeji bezte prodavat sve sportovni potreby do maticky mest a Dvur nechte na pokoji. V Praze si klidne prudte. Ale tady jiz na vas neni nikdo zvedavy. A pridelavanim prace pani starostce, ktera musi dementovat blbosit zde napsane, mestu vubec nepomahate ba naopak. Pani starostka by mohla delat mnohem uzitecnejsi praci nez se zabyvat kachnami vypustenymi na tomto portalu.
na lokalitu koupalištěstudent, 28.07.2010 00:00, Reagovat
na lokalitu koupaliště bylo vypracováno několik projektů (reálných, nereálných i studentských) dokonce i s umístěním městkého bazénu.... takže by technologie dohřevu byla v lokalitě jen jedna pro bazén krytý a pro koupaliště.... no nádherná představa.... i s parkováním by nebyl problém (přece všichni jezdí ve Dvoře autem třeba jen do centra na nákupy) ne jako pod hangárem, kde místo moc není.

takže to dotažení parovodu by bylo fakt dobré, jen něco dotáhnout....

takže to někde leží a k diskuzi, o tom co by se dalo s naším městečkem dělat, je dost materiálů.

dále tam bylo , propojení se zoo, městká dráha z vlečky, kemp a držte se hotel ... pro ty co nechtějí kempovat...................no ale to všechno už ZOO má, udělala to dřív než se město rozhoupalo
Je to fake.Visitor, 19.07.2010 00:05, Reagovat
Je to fake.
Ano, ale to neznamená, žeVisitor, 6.07.2010 00:11, Reagovat
Ano, ale to neznamená, že to nejde. Ve Dvoře je sice mnoho důležitých potřebných věcí a úkolů, ale tento se týká hodně velkého počtu Dvoráků, tedy doufám, že se nemýlím.

Pochopitelně, kde vzít peníze, ale pokud se o tom bude jenom mluvit, tak v kopru skončí všechny projekty ať nerealizovatelné nebo realizovatelné.

Je tu snad šance na nějaký průmysl nebo nějakou jinou atrakci, které zaměstnají lidi a pozdrží návštěvníky déle?

Jistě městská pokladna je prázdná, je nutné dokončit rekonstrukci náměstí atd. atd., ale to pokladnu nenaplní, tak kde začít? Odpověď není jednoduchá, ale musí být zájem ji hledat. Také osobně nevěřím příliš panu Romanovi, ale otevřela se tu opět jedna z možností, které mohou přispět k obecnému prospěchu města a zabilo se tu již mnoho zajímavých nápadů. Možná jsem naivní, ale koukám kolem sebe a někde se kupodivu daří. Čím to asi je?
Musím vám dát všem veVisitor, 6.07.2010 00:10, Reagovat
Musím vám dát všem ve spoustě věcí zapravdu. Ale vždy jsou tu nějaká ale. V roce 2000 se začal připravovat společný projekt na propojení ZOO s koupalištěm. Nalezlo se nejvhodnější místo k propojení, vymyslel se turniketový systém oboustranného vstupu vč. zvýhodněných cen vstupenek. Ze strany ZOO, která tento projekt velice podporovala, byla učiněna nabídka na využívání odpadového tepla na ohřev vody v zadním bazénu, kde měly být umístěné různé atrakce. Narazili jsme na problém omezené kapacity koupaliště z hygienických důvodů. Jestli si dobře pamatuji, tak to bylo právě zmiňovaných 2500 - 3000 tis. návštěvníků denně. Architektonické řešení vč. projektu (vč. řešení brouzdaliště,kabin u brouzdaliště vč. WC,hlavního WC, přemístění vstupů přes sprchové clony, atp.) a stavebního povolení je připraveno (kromě propojení se ZOO). Dále bylo řešené i nezbytné parkoviště. Zkrátka chci říct, že od dobré myšlenky k realizaci je někdy hodně daleko.

Další mé dvě úvahy jsem již sdělil včera a nechci zde také žádný skanzen. Jen jsem dnes musel ještě několik vět doplnit. Přeji Dvorákům ať se naplňují jejich sny.
Nechci tady házet žádnéVisitor, 6.07.2010 00:09, Reagovat
Nechci tady házet žádné bláboly, ale pokud mi paměť dobře slouží, třítisícové návštěvy našeho koupaliště úplnou utopií nebyly, mám dokonce pocit, že rekord je ještě vyšší.

Ten pětimetrák také pamatuji, dnes to pochopitelně kvůli hloubce bazénu nejde, ale je řada jiných atrakcí, které by návštěvníky přilákaly. Jasné, že všechno stojí peníze, ale ve Dvoře je proboha půl miliónu turistů, kteří shlédnou zoologickou a vypadnou. Podívejte se jinam do takhle turisticky atraktivních lokalit, jak se tam o turisty starají. A oni se rádi vracejí nebo to doporučují známým. V případě vhodných úprav by mohlo koupaliště pojmout pravděpodobně i ještě více návštěvníků a stále by to mohlo být únosné. Možností dobrého koupání v širokém okolí mnoho není. Samotnému mi sice nevadí se vykoupat i ve špinavém Vřešťově, ale dvorské koupaliště bych určitě nejen já upřednostnil a dispozice pro kvalitní akvapark má a návštěvnost turistů ze zoologické by se jistě také dala zajistit.

Samozřejmě je tu riziko špatné sezóny, ale i to by silný provozovatel pravděpodobně unesl. Jenomže jsme opět u toho, to by zde nesměla existovat závist, která kvůli vidině případných zisků pro tohoto provozovatele často zabije řadu schopných projektů, které mohou být obecně prospěšné. Samozřejmě je to o tom, vzít tužku, papír a rozum a spočítat rentabilitu a spoustu dalších pro a proti. Věc to rozhodně jednoduchá není. Ale město by se mohlo zbavit starosti a problémů a pozitiva by na sebe nenechala dlouho čekat. Prosperující hotely, penziony, obchodníci, nová pracovní místa, přínos do městské pokladny. Utopie to je možná jen ve Dvoře, jinde to funguje /a pro škarohlídy - samozřejmě se najdou i vyjímky, kde to z nějakého důvodu zkrachuje a tak tu raději nebudeme dělat nic, aby se nám to tu také nestalo, jenomže to se za chvíli ze Dvora stane skanzen /nechci to nazvat ještě hůře/ pro důchodce/.
Asi na tom něco bude, aleVisitor, 5.07.2010 00:15, Reagovat
Asi na tom něco bude, ale není to věc města a jeho občanů, jak se k tomu postaví?

Pokud bude každej jenom kecat a kritizivat u piva, tak jako tomu je ve Dvoře v hojné míře a bude se o vše starat až s křížkem po funuse, tak to tu bude vypadat, jak naznačujete.

Každý si především pochopitelně hájí své, ale město a jeho občané se tu o své "rodinné" stříbro nestará nebo stará pramálo či špatně. To ať si přebere každý sám. To, že tu máme zoologickou, ať patří komu patří, je v současné době jediné plus, které tu máme. Nebýt zoologické, tak kromě několika skandálů po Dvoru neštěkne ani pes a je na nás, jak s tím naložíme. Všude jinde, kde chtějí prosperitu, by se této příležitosti chopili jinak. Mnoho jiných možností, když tu až na vyjímky není žádný průmysl, nemáme.

A koupaliště, které kdysi patřilo mezi nejkrásnější v Čechách a mívalo několikatisícové návštěvy z dalekého okolí, hanba mluvit. Jak by mohlo vypadat dnes, jenomže bez investic, které město asi nemá, to nepůjde, tak ho raději necháme chátrat a za chvíli tam už nebudou chodit ani Dvoráci, kteří ho neuživí, zatímco za tím plotem je několik set tisíc turistů.
Ne, moc nevěří, ale něcoVisitor, 5.07.2010 00:13, Reagovat
Ne, moc nevěří, ale něco se s tím dělat musí, jinak to koupaliště zchátrá úplně.

Každá zmínka, která to nenechá vykysnout je dobrá, možná to někomu dojde a bude s tím alespoň pomalu něco dělat a třeba se vrátí i možnost realizace se ZOO. Myslím, že i několik projektů tu již bylo. Jak je to složité nevím, určitě to není malé sousto, ale dobré koupání tu není široko daleko a dispozice místního koupaliště jsou takové, že by opravdu mohlo sloužit pro široké okolí. Několikrát se mluvilo o kempu snad i o hotelu. Nakolik jsou to utopie nevím, určitě to je pro bohatého investora, ale atraktivní lokalita to určitě je a pokud někdo spočítá, že se to vyplatí? a bude ochoten do toho jít, horší to už být nemůže.
To je typickyVisitor, 5.07.2010 00:12, Reagovat
To je typicky neprůstřelný a stírací argument :-(. Jenže v tomto a v řadě jiných (důležitějších) případů se město chová jako táta, který pro samé vydělávání peněz a zabezpečování blaha rodiny nemá čas se s rodinou vidět, zajít na zmrzlinu, popovídat si s dětmi a dětských "hloupostech", až nakonec zjistí, že mu děti jedou na fetu! Nebo jinak - Chci, aby moje děti sportovali a nemám prachy - tak je holt nedám na hokej, ale na atletiku! Chci, aby děti četli a knížky jsou drahé, tak je pošlu do knihovny!

Když to převedu na koupaliště, tak:

Nemáme na vyhřívání velkého bazénu a na tobogán? Ok, tak zařídím alespoň vyhřívání brouzdaliště, které je buď teplé a zasrané, nebo čisté a totálně ledové. Tak koupím skluzavku alespoň těm prckům, když už není velká pro fotry.

Nemám na rekonstrukci toalet? Ok, tak koupím aspoň 5 pisoárů ať si lidi nechčijou pod nohy! To že jsou plechové příčky mezi wc asi lidi přežijí.

Jenže takováto "logika" je pro naše radní asi příliš složitá, soudě například podle každoročních trapných tahanic o cca 200000 kč na dětskou pohotovost. Proč by tady mladé rodiny s dětmi zůstávaly, když ani základy nefungují? To se do toho Trutnova můžeme všichni rovnou přestěhovat a nechat tady dožít těch pár důchodců. HOWGH
O kráse našehoVisitor, 5.07.2010 00:08, Reagovat
O kráse našeho koupaliště není třeba diskutovat ani v nynější podobě. Těch 65 mil. Kč měla stát rekonstrukce zadního bazénu s filtrací,ohřevem vody a s několika vod. atrakcemi (právě za pomoci odpadního tepla ze ZOO). Nyní je projektovaná cena rekonstrukce vč. tří atrakcí (dvou vodních hříbků a jedné dvojskluzavky) 35 mil. Kč.

A co se týká "hlavy na hlavě" , koukejme na alespoň rozumnou rentabilitu projektu.

Když na to zatím rozpočet nemá , tak si to nemůžu dovolit. Nebo si snad z rodinného rozpočtu také dovolíte platit něco na co nemáte a co nezbytně nepotřebujete?

Co jiné potřebnější věci, které využije většina obyvatel města.

Dobročinnosti se bránit město určitě nebude,ale nic není v životě zadarmo a v byznysu už vůbec ne !
A četl jste ten článekVisitor, 5.07.2010 00:07, Reagovat
A četl jste ten článek pořádně? Nic se tam nepíše o tom, že by to platilo město :-) a je úplně fuk, jestli je, nebo není 1. dubna! A i kdyby, kde je psáno, že technologie vyhřívání musí nutně stát 65 000 000Kč? Když dávno existují solární systémy, které si lidi běžně montují na střechu svého domu? Samozřejmě by to na 50m bazén muselo být více, ale ne tolik!

Jinak Jaroměřské koupalitě je prostě vošklivé, atrakce neatrakce, vyhřívání nevyhřívání, dvorské by jej strčilo do kapsy levou zadní. I tak vím o několika rodinách, které tam právě proto jezdí. Ale hlavně se tam jezdí PLAVAT.

Vyhřívání totiž samozřejmě není primárně určené pro opalovače, ale pro PLAVCE, kteří sportují a sportem pečují o své tělo, své zdraví. Tedy je samozřejmé, že v chladnějších dnech tam nikdy nebude hlava na hlavě.
Připadám si,že jeVisitor, 5.07.2010 00:06, Reagovat
Připadám si,že je 1.dubna. On obsahu článku někdo opravdu věří? Vždyť je to blábol. Jak by mohl představitel ČEZu a starostka města vážně jednat o takové nabídce. Město je v tak špatné finanční situaci, že si nemůže dovolit investovat min. 65 mil Kč do dokončení rekonstrukce koupaliště. Nesmysl je i to, že se příští 1. května budeme koupat ve vyhřívané vodě. Vždyť přípravné práce od projektové dokumentace až po výběrové řízení na zhotovitele trvá minimálně jeden rok, spíše déle! A kde je čas potřebný k realizaci. A jaké by bylo vstupné? Ptal se někdo v nedaleké Jaroměři, jaký je zájem o koupání v chladných dnech, i když mají vyhřívaný bazén? Vědí občané, kolik stojí při dnešním vstupném provoz koupaliště městský rozpočet navíc? A když už vyhřívat, tak proč ne odpadním teplem ze sousední ZOO za minimální cenu? Nabídka zde v minulosti již byla. Peníze zůstanou ve městě a neodplují k již tak bohatému ČEZu!

Občanům tohoto města přeji realizaci smysluplnějších projektů.
Čezká KotlinaVisitor, 4.07.2010 00:14, Reagovat
Jsem překvapen, ale aquapark snad ne? Zbourat přepážku. Tobogán 200m Ano, brouzdálko s delfínkem ponechat.

Nakonec Martin Roman nabídne pomocnou ruku i paní ing.Holečkové, vždyť se bude jednat jenom o zbourání jedné zdi. Město zase utře a nakonec bude i Safary Čezu a opravdu budeme žít v ČEZké kotlině. Co by mohl Martin, ale navrhnout je, že občani DKnL by měli dostat vstup volný. Protože aby bylo rodinné vstupné někde na 400kč, tak kolikrát asi bych si to mohl za léto dovolit? Každý slunný den rozhodně ne. Tak že dar nedar.
...a koupím vám kolotočDaniel Vostrý, 2.07.2010 00:16, Reagovat
...a koupím vám kolotoč :-(((

Obyvatelé opičího údolí mají další důvod k radosti,hned zítra se zeptám na objížďce pár řidičů,jak hodně tento "velkorysý"dar využijí.

Snad nepotkám nějakého cizáka,kterej mě v tom bludišti nedá přez hubu.....

Přečteno 2691x
 
19.11.2024 - Do 22. listopadu 2024 je hlášena výluka na trati v úseku Hradec Králové hl. n. - Jaroměř, kde je zavedena náhradní autobusová doprava. Autobus nahrazující rychlík směr Hradec Králové vyjíždí již ze Dvora Králové.
25.10.2024 - V pondělí 28. října je zákaz prodeje v provozovnách nad 200 metrů čtverečních prodejní plochy a v některých dalších provozovnách.
21.10.2024 - V železničním úseku Teplice nad Metují - Broumov dojde k prodloužení výluky traťové koleje ve dnech 25.10. - 1.11.2024.
07.10.2024 - V našem kraji už máme pár kilometrů dálnice, takže informujeme o ceně dálniční známky na příští rok: výše ročního poplatku bude 2 440 Kč, měsíční známka za 460 Kč, desetidenní za 290 Kč a jednodenní za 210 Kč.

Kalendář akcí
21.11.2024 - 24.11.2024
Beaujolais Nouveau v Pasáži
21.11.2024 13:00 - 21.11.2024 15:00
Workshop - praktická ukázka malování na sklo
21.11.2024 18:00 - 21.11.2024 22:00
NáChodka turnaj v šipkách
21.11.2024 15:45 - 21.11.2024 16:45
Chůze s trekovými holemi
22.11.2024 19:00 - 22.11.2024 21:30
Taneční večer s živou hudbou - Pohoda